domingo, 14 de febrero de 2016

• Dificultat: Baixa

Perfil elevació
DESCRIPCIÓ DE LA RUTA:

Nosaltres hem deixat el cotxe a un pàrquing de davant del Tennis Vic. Des d'aquí seguim la pista asfaltada estant atents als indicadors que podem trobar al track.

Aproximadament a 2km de la sortida ens trobem un petit pàrquing a l'esquerra, on hi ha gent que opta per deixar-hi el cotxe i pujar a la Creu de Gurb des d'aquest punt.

A partir del km3 deixem la pista asfaltada i comencem a tirar amunt per un corriol. El desnivell fort comença en aquest punt.

Al km 3,5 podríem optar per pujar per un camí que va força vertical fins uns metres més amunt. Nosaltres optem per seguir el corriol de l'esquerra, que té més distància, però un desnivell menys pronunciat. Més endavant, uns 200 metres abans d'arribar a la Creu, aquest dos corriols es troben.

Camí que puja més vertical. Nosaltres seguim per l'esquerra

Arribem a dalt la creu i tenim unes vistes increïbles de Vic, la comarca d'Osona, els Pirineus, el Cabrerès etc.. Avui ens ha fet força vent, així que hem estat poca estona al cim.
Començant el descens pel mateix camí on hem pujat, a uns 25 metres de la creu, ens desviem uns pocs metres més per enfilar-nos al petit Turó de la Mina (just al costat de la creu de Gurb).

Turó de la Mina

El camí de tornada és pel mateix camí. Cal dir que tant en la pujada com en la baixada hi ha alguns trams on la vista a la plana d'Osona és espectacular.

Dia ventós i molt clar

Aparcament descrit anteriorment

Creu de Gurb des de l'inici del corriol